Thursday, May 30, 2013

UMNO takut pada raja lawak?

"Assalamualaikum,, Malaysiakini melapurkan antara lain, " Zam yang juga karyawan tamu Universiti Utara Malaysia berkata sepatutnya Najib sedar negara ini masih belum keluar dari keruncingan politik dengan cabaran daripada "raja lawak dan kepala cauvanisme Cina" yang tidak dinamakannya.Kerunsingan Zam mengenai kemampuan "raja lawak" (musim keberapa entah) untuk menjatuhkan Najib bila bila masa, sekaligus menyatakan bahawa raja lawak tidak boleh dipandang ringan.Atau dengan kata kata lain, UMNO takut dengan raja lawak.

Kenapa takut dengan raja lawak? Apa yang mampu raja lawak lakukan kalau tiada sokongan dari rakyat? Zam sepatutnya menyatakan kebimbangan dengan rakyat yang menyedari mereka ditipu dalam pilihanraya yang sah.
Zam tidak perlu perli DSAI dengan istilah raja lawak yang diterjemahkan dari perkataan clown yang terlebih dulu disebut oleh Daim.Ini kerana DSAI bukan ancaman sebenar UMNO tetapi rakyat yang sudah muak dengan permainan pemimpin dan bekas pemimpin UMNO seperti Zam dan Daim.
Sebelum PRU 13 yang banyak buat lawak ialah Najib dan Muhyidin.Tetapi lepas PRU 13 bilamana DSAI mengumumkan PR tidak menerima keputusan PRU 13 yang penuh penipuan, tiba tiba muncul Daim dan Zam menuduh DSAI sebagai clown atau raja lawak.
Mendakwa PRU yang penuh tipu daya sebagai pilihanraya yang sah merupakan satu pembohongan dan pasti ditolak rakyat, kerana itu rakyat bersama raja lawak dalam siri perhimpunan black out 505 dan memberikan tekanan yang tak kunjung padam kepada Najib dan UMNO.
Daim dan Zam boleh terus membohongi fakta tetapi rakyat sudah membuktikan komitmen mereka semata mata mahu melihat kebersihan dalm sistem memilih kerajaan kita, jadi bukan raja lawak yang perlu ditakuti di sini tetapi rakyat!
DSAI mungkin dikecewakan oleh orang orang harapannya dan mungkin juga oleh kawan kawannya dari PR tetapi rakyat tetap tidak bersedia mengecewakan DSAI.DSAI kekal sebagai teraju bantahan PRU 13 seperti yang kita semua boleh lihat hari ini.
Zam juga menggunakan istilah  kepala cauvanisme Cina yang pasti ditujukan kepada LKS, istilah ini juga tidak berasas dan berunsur hasutan perkauman.Oleh itu Zahid Hamidi dan polis sepatutnya segera menangkap Zam dan mendakwanya kerana hasutan untuk mencetuskan perbalahan kaum."

Sumber : http://www.tranungkite.net/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...